cookies



Kalendarz wydarzeń

wrzesień 2018
P W Ś C Pt S N
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Newsletter

Wpisz swój e-mail jeśli chcesz otrzymywać nowe informacje dotyczące przebiegu projektu.


Aktualności

Udane zakończenie projektu ConstructyVET

Za nami konferencja podsumowująca międzynarodowy projekt ConctructyVET. Eksperci z kilku europejskich krajów zastanawiali się, jak dopasować ścieżki kształcenia kadry kierowniczej sektora budowlanego do dynamicznie rozwijającej się branży.

Nowe wyzwania w edukacji zawodowej
Konferencja odbyła się 29 czerwca w Warszawie i wzięło w niej udział niemal 60 osób, w tym goście z Wielkiej Brytanii, Francji, Belgii, Hiszpanii, Niemiec i Portugalii.

Na konferencji omawiane były zagadnienia związane z edukacją zawodową i rozwijaniem kompetencji miękkich - określanych także jako umiejętności przenaszalne (transversal skills) - w kontekście stanowisk lidera zespołu i kierownika budowy.

Uczestnicy podkreślali, że jest to ważne nie tylko dla szybkiego rozwoju sektora budowlanego, ale także dla bezpieczeństwa pracy osób w nim zatrudnionych. Wskazano na potrzebę organizacji szkoleń w obszarach związanych z bezpośrednim komunikowaniem i zarządzaniem pracownikami na budowie, przywództwem i motywowaniem pracowników. Zgodzono się, że już na etapie edukacji zawodowej konieczne jest rozwijanie tych kompetencji.

ConstructyVET
Projekt dotyczy dwóch stanowisk w budownictwie: kierownika budowy (worksite supervisor) oraz brygadzisty (team leader). W oparciu o analizę zapotrzebowania na konkretne kompetencje tych dwóch funkcji opracowane zostały m.in. specjalne programy nauczania dla lepszego dopasowania ścieżek kształcenia do potrzeb przedsiębiorstw branży budowlanej.

Trzyletni projekt został podzielony na cztery etapy. W pierwszym etapie uczestnicy ConstructyVET skupili się na zidentyfikowaniu luk kompetencyjnych kierowników i brygadzistów. Przeprowadzono wywiady indywidualne (w sumie ponad 100) i pogłębione wywiady grupowe, które dotyczyły m.in. zmian w branży i środowisku pracy. Kolejne etapy dotyczyły rozwijania treści i efektów uczenia się, które mają niwelować zdiagnozowane braki kompetencyjne. Powstała lista modułów kształcenia oraz zestawów efektów uczenia się wraz z kryteriami ich weryfikacji, które mogą być wykorzystywane do rozwijania nowych lub istniejących szkoleń w poszczególnych krajach. Sformułowano wskazówki dotyczące rozwijania kompetencji i metody ich potwierdzania. Ostatni etap obejmuje przeprowadzenie pilotaży dotyczących nowych lub zmodyfikowanych szkoleń.

Projekt jest realizowany w ramach programu Erasmus+. W ConstructyVET biorą udział instytucje i organizacje branżowe z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoch, Niemiec, Belgii i Portugalii oraz Instytut Badań Edukacyjnych z Polski.

GALERIA ZDJĘĆ 


 KRK na youtube

UŁÓŻ MNIE





MIiR